Blöta och kalla converse


Snöade stora flingor idag när jag begav mig in till Paris för att handla lite julklappar. Snön la sig på backen och bildade en enda grå halkig röra som jag snubblade igenom men mina trasiga converse. Känns kanske som ett par nya skor borde stå på min önskelista till jul.
På tal o jul ringde pappa mig i morse,  jag trodde att det hade hänt någonting riktigt allvarligt när han tyckte det var värt att ringa ett så dyrt samtal men han ringde för att säga att det hade blivit nån fel med min ombokning. Fick en liten knut i magen när jag tänkte på att jag kanske var tvungen att åka tillbaka hit den 27:de ialla fall. Efter en stund ringde pappa upp och sa att han hade fixat en ny biljett! Så skönt att veta att han alltid finns där och hälper till och stöttar. Tack pappa!
Ska bli så himla mysigt att få komma hem och fira jul, träffa vännerna och julpyssla med familjen.

Jag fick ännu mer julkänsla idag för efter julklappsshoppingen tog jag metron för att besöka julmarknaden på Champs elysee. Innan dess blev det också den obligatoriska turen in på HM. Gick till marknaden idag för att kolla in utbudet för ska dit med Ellinoora på torsdag. Köpte också en mugg soppa och en crep med choklad för att värma mig! Finns det nått godare än att äta ute i kylan när man är riktigt hungrig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0