Julkänsla


Denna onsdag har bjudit på pepparkaksbak,
snö, en otroligt stressad värdpappa, glögg och ett fall ner för trappan.

Kommer nog ha blåmärken lite överallt på kroppen när jag vaknar upp imorgon, föll nämligen ner för trappan som går till pojkens rum. Hann tänka flera gånger när jag föll "Neeeeej inte väggeeeen" för det var där jag hamnade, men kroppen mot väggen...ont gjorde det.

Bakade pepparkakor med barnen också, några blev bra, andra blev brända. Insåg att jag inte har bakat pepparkakor själv sådär väldigt många gånger...känske när jag var väldigt liten. Varför är det så att traitionen blir så mycket viktigare när man inte är hemma? Efter kakorna var klara drack vi lite glögg, eller jag fick dricka upp både min och barnens glögg för de gillade den inte. Jag försökte inte ens övertyga dem at dricka lite, blev ju bara mer till mig!

Pappan jobbade hemma idag så han hjälpte mig att ta barnen till deras tennisträning. Väldigt snällt av honom, men han var väldigt stressad. Kom för det första för sent till pojkens träning så då blev vi ju sena till tjejens också. Efter det åkte vi snabbt till marknaden för att köpa frukt och grönsaker. Köpte också en kyckling som jag skulle laga ikväll, åt den tyvärr inte för när vi köpte den blev jag att må dåligt. Saken är den att när kycklingarna ligger i disken har de huvudet och fötterna kvar och när man valt vilken man vill ha tar de fram en kniv och hugger av det. Kanske är känslig men kände mig inte så sugen senare.
Under bilturen delades många fula och nedvärderande ord ut till andra förare och vi höll också på att bli påkörda av en buss. Älskar verkligen temopt och irritationen i trafiken här, eller kanske inte. Eftersom vi hade brottom hoppade också pappan över att stanna vid en stopskylt utan att ens sänka hastigheten lite. Man det är så man gör här, störst går först och tänk bara på dig själv. 

Det har också snöat hela eftermiddagen så nu börjar också marken bli vit. Julkänslan kommer smygande!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0