trerätters igår och julmat idag


Hade en jättetrevlig kväll igår som började på ett litet mysigt vinställe. När man kom in var väggarna täckta med vinflaskor och i rummet fans några enstaka bord. Mannen i affären frågade vad vi ville ha för vin. Jag och Jenny valde ett fruktigt rött medans Dannielle tog ett kryddigt. Båda vinerna var väldigt goda. Efter lite mer en en timme åkte jag och jenny till metrostationen Madeleine för att möta upp de andra tjejerna och gå till en resturang jag hade förestlagit. Åt god mat, drack vin och pratade om livet som au pair.



Var ganska trött imorse men direkt efter frukosten ställde jag mig i köket för att dra igång med julmaten. Blev gubbröra, köttbullar,sill, röbetssallad, brysselkål och potatis. Smakmässigt är det ganska stor skillnad för dom att äta sådan mat så väldigt mycker blev kvar. Kommer ha rester hela veckan men jag klagar inte. Blir nog en köttbullsmacka och en sillmacka när jag kommer hem från salsan ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0