Affären


Har varit själv med barnen nu i en och en halv dag. Som tur var har inte pojken haft några läxor och det har underlättat så otroligt mycket. När han kom hem och sa att han inte hade några var det nästan så jag ville kolla upp mot himlen och säga tack! Tror däremot inte att gud hade någonting med uteblivna läxor att göra men var ändå väldigt tacksam.

Idag träffade jag Jenny för att gå till en svensk affär som heter just Affären. Ska nämligen laga svensk julmat imorgon och behövde köpa kyddpeppar till köttbullarna som jag ska ställa mig och rulla imorgon.

På väg till Affären upptäcker vi nån typ av inspelning av nått slag och en liten bit därifrån står den här!



Så synd bara att vi inte känner igen nästan några franska skådespelare så vi kunde ha vetat om vi gick förbi några riktigt kända människor.

På kvällen gick jag med barnen till pojkens skolas julmarknad för att kolla in vad barnen hade gjort för julpyssel. Mamman och pappan hade sagt att det vanligtvis var väldigt mycket folk där men jag tänkte att de nog överdrev en aning...men det gjorde de verligen inte. Mötte en förälder som jag kände igen och vi bara kolla på varandra, suckade djupt och skakade på huvudet



Bilden visar inte ens hur mycket folk det var..
När man kom in innanför dörren till skolan började alla föräldrar ta upp 20 euros sedlar ur plånböckerna och jag blev lite nervös och undrade om vi verkligen måste betala så mycket bara för att få komma in. Det visade sig att man fick köpa ett papper med 5,10 eller 20 snöstjärnor på, när man köpte någonting kryssade de för så många stjärnor som det kostade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0