Ikea


Igår var en spännande, hemsk, roligt och fantastisk dag. Hade planerat med Matilda att vi skulle träffas vid en tågstation som ligger nära ett IKEA. Saken var bara den, det var jättelångt dit för mig! Som tur var ringde Ellinoora och vi möttes på stationen där tåget skulle gå ifrån. Nä vi kommer dit är det nått problem med trafike eftersom det var helgdag så vi får vänta ett bra tag och personalen är inte riktigt överens om vilket tåg vi faktiskt ska åka med. Vi satte oss tillslut på ett av tågen och det visade sig vara rätt.
När vi sitter där på väg till IKEA kommer kontrollander och vill se så man har köpt biljett och så.  Jag har fötterna påsätet framför mig och en av kontrollanterna säger åt mig på franska att "man får böta 45 euro för det" jag ser lite förvånad ut eftersom jag inte helt uppfattar vad hon säger och hon frågar om vi pratar engelska. Jag säger att jag inte visste det och hon ser skitsur ut och säger "men nu vet du, nästa gång får du betala". Fattar inte att de kunde ha gjort någonting, tåget var skitslitet och såg ut att ha varit byggt kanske på 60-talet eller nått.
Förutom det s¨hade vi en jättetrevlig stund inne på IKEA, köpte två doftljus och en del saker till värdmamman. Blev tre påsar med saker till henne, inte så roligt att släpa det med sig på tåget.

På kvällen träffade jag Jenny som jag inte sett på ca 2 veckor! Var otroligt kul att få prata om allt som hänt sen sist och också massa annat. Åt en trerätters på en grekisk resturang och drack lite vin. Vi kanske oss faktiskt lite lulliga när vi senare skulle ta tåget hem. Somnade inte förens halv 1 och imorse gick jag upp och köpte bröd och så, endast för att få reda att jag inte behövde ta flickan till skolan.

Snart blir det lite julklappsshopping tror jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0