"il neige beaucoup!"


Imorse var jag helt ensam hemma med barnen för första gången och fick väcka dem och så helt själv. När vi satt vi bordet och åt frukost tittar jag ut genom fönstret och ser att det har snöat under natten. Barnen blir så klart helt till sig och rusar till fönstret för att titta. Alltså att säga att det snöat är ju lite att ta i men det var lite vitt på marken och på träden och det låg nån centimeter snö på taken på bilarna.
Hur som helst underlättade det för mig eftersom barnen var på bra humör och gärna ville gå ut!
När jag sedan gick med tjejen till skolan sa hon flera gånger "il neige beaucoup", hon tyckte alltså att det hade kommit mycket snö...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0