"La prostitution de rue se fait plus visible"


När jag gick mot metron idag tog jag med mig en gratistidning för att ha något att läsa. Hittade en artikel om prostitution i Paris. Tydligen så blir det allt med synligt och de blir fler och fler ute på gatorna. På något sätt kändes det ändå som att artikeln innehöll lite smygreklam eller vad man ska kalla det för man får nämligen reda på en del om man är intresserad av att köpa sex. För det första står det hur mycket det kostar och för det andra finns det en karta över paris där man kan se var de prostituerade finns. Tro inte att det är nog med det, på kartan är det också utmärkt vilket etnisitet de har. Så vill du tex ligga med någon från Kina så ska du gå till Pigalle eller Place de Clichy. Är det istället en transvestit du är intresserad av att finna är rätta stället för dig Porte Dauphine eller Bois de Bologne.

Finns också prostutuerade i skogen där jag bor, om man åker längs vägen mellan Maisons Laffitte och Saint Germain en Laye kan man se plastpåsar hänga i en träden. Om man ser en sådan vet man att det finns en tjej inne i skogen. Pappan här i familjen berättade för mig att de antingen gåller till i en skåpbil eller så bygger de som ett skydd av plastpåsar dit de tar mannen.

För mig känns det här så himla konstigt och fel. Är man tvungen att ligga med män i skogen i ett skydd gjort av plastpåsar känns det inte dirket som något man valt att göra själv. Även fast det tydligen är ganska accepterat här är det fortfarande förbjudet men polisen verkar inte ingripa speciellt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0