Starbucks


Största delen av dagen idag spenderades på Starbucks nära operan. Jag kom dit runt halv 11 och satten mig med en Chai latte och gjorde mina läxor. Runt 12 kom en tjej som heter Ellinoora dit och vi satt och pratade till klockan var 15.00. Vi pratade mycket om hemlängtan och sådana grejer och det var precis det jag behövde just nu. Känns mycket bättre nu och börjar se fram emot julen igen, även fast jag inte kan sluta tänka på att det innebär att jag måste lämna alla ännu en gång för att åka tillbaka hit, att säga hejdå är ju alltid så jobbigt och särskillt som nästa period är 6 månader.  



Ellinoora på Starbucks.
Är en jättefin lokal med målningar i taket, ljuskronor och härliga fotöljer.

Idag hade vi en ganska lustig diskussion vid matbordet med temat kärlek. Det är nämligen så att tjejen har en ny kille som hon är kär i. Och han är inte den ända kan jag lova, hon har hela 6 stycken som hon är kär i fast en som hon tycker bäst om. Så idag hade den killen som hon nyss blev kär i pussat henne på munnen, det var en del fnitter när hon berättade det! Men saken är den att hon bara är 5 år, det gäller tydligen att börja i tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0