barnvakt


Sitter hemma en lördagkväll, vad är det med mig? Erbjöd mig att vara barnvakt idag för jag var ju närstan inte hemma någonting förra helgen. Barnen har kompisar som sover över här och även fast klockan är mycket hör jag fortfarande fnitter från övervåningen. Hoppas de somnar innan föräldrarna kommer hem.
Igår och idag har varit två väldigt roliga dagar. Igår träffade jag Jenny vid auber och så gick vi till La Fayette! Ganska snart insåg vi att priserna var lite för höga för våra plånböcker så vi bestämde oss ganska snart för att gå till HM istället. Där hittade jag en klänning och en korsett i strech tyg, nu är ag redo för ännu en helg med festande! Jenny hittade också en jättefin och dessutom praktisk jacka på Mango! En väldigt lyckad dag helt enkelt som avslutades med godis på Operatrappan.

Idag träffade jag Izabella och Cornelia för ännu en shoppingtur. Idag blev det ett par nya skor och en ring för mig, letade hela dagen efter ett par snygga högklackade men hittade inga. Får bege mig ut på Paris gator nån mer dag på jakt efter snygga skor att ha på dansgolvet! Blev unch på en liten resturand precis i en korsning, satt inte mer än två meter från vägen men det var mysigt ändå. Efter lunchen fortsatte vi shoppingen och innan vi åkte hem satte vi oss på ett brasserie. Där beställde jag och cornelia varsit glas pressad citron vilket vi trodde skulle vara lemonad. Men när han kom ut med det vi hade beställt fick vi varsit glas med lite citronsaft i, en kanna vatten och lite socker. Till citronsaften åt vi en chockladkaka medans Izabella beställde in glass och ett glas vin!
Izabella ska ut till duplex för första gången ikväll så jag hoppas hon har roligt och dansar hela kvällen, hon får helt enkelt festa lite för mig också som sitter här hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0