Carneval i Sacre Ceour


Sov hos Izabella mellan fredag och lördag så jag skulle slippa ta tåget själv hem mitt i natten. Vi vaknade runt tio och klockan 12 hade jag bestämmt att jag skulle träffa 3 andra tjejer och Izabella hade också andra planer. Möter efter lite krångel upp de andra tjejerna och vi börjar gå mot Sacre Ceour där det den här helgen var annordnat något annorlunda. Massor med utklädda människor och en parad med vinprovning. Åkte hem runt fyra för hade bestämmt med Izabella att vi skulle träffas igen vid 6 för att laga mat hemma hos henne. Var hemma en timme och han precis duscha och byta om innan jag åkte iväg igen.  Vi gick och handlade och gjorde jättegod mat och delade på en flaska vin. Efter en stund bestämmer vi oss för att gå och träffa de tjejerna som jag hade träffat på dagen för att ta ett glas på ett ställe vid triumfbågen. Efter lite övertalning gick jag också med på att gå ut med dem efteråt även fast jag var jättetrött. Hade jättekul hela natten och runt 6 tog vi tåget hem, slocknade i min säng på en gång! efter ca 3 timmars sömn blir jag väckt av barnen som hoppar och sjunger på övervåningen men jag försöker ligga kvar och somna om.

På stället vi var på träffade Jenny några av sina salsa kompisar och de tyckte att jag skulle komma dit dagen efter. Så kl 16 bar det ivåg igen till Bastille och ett salsaställe dit jenny går varje vecka. Kan ju inte dansa salsa så blev faktiskt väldigt nervös, för alla är verkligen jättebra som går dit. När killarna bjöd upp mig förklarade jag att det var andra gången jag var där och så lärde de mig nägra steg, tack till alla dom som hade tålamod med mig! Lärde mig jättemycket och kommer verkligen gå dit igen, kanske redan nästa vecka!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0