Helgen


I lördags träffade jag Izabella och vi gick omkring lite i Bastille. Jag tycker ganska mycket om det området och det är också där jag har varit med Jenny och dansat salsa. Vi hittade lite mysiga affärer, bland annat två som sålde vintagegrejer och en som sålde jättefina och roliga böcker. Inne på en mataffär hittade vi också Svensla kakor, så havrekakor är tydligen väldigt svenskt.



Senare på kvällen skulle vi tjejer som skulle ut träffas klockan nio utanför metron Madeleine. Tog en bra stund för oss att hitta till restaurangen som vi hade blivit rekomenderade att gå till men vid halv 11 kom vi i alla fall fram. Blev en riktigt fransk middag som avslutades runt halv 1. Kvällen bjöd på tre rätters för ett så himla bra pris, endast 19.40! Och maten var supergod! Jag tog en förrätt med äpple och getost, till huvudrätt blev det lam och allt avslutades med creme brulee.





Eftr den häliga middagen bar det av på en hemmafest hos Annas kollega. Kvällen slutade med att jag fick sova en stund hos Izabella och runt nio på morgonen gick jag mot metron för att ta mig hem.
Efter jag fått ganska lite sömn bestämde jag mig först för att bara stanna hemma hla dagen och hoppa over salsan men sen ändrade jag mig och åkte dit och överraskade Jenny. Eftersom jag lärde mig så mycket förra gången hade jag nog inbillat mig att det skulle gå jättebra igår vilket det verkligen inte kändes som. Men det gäller bara att ta nya tag och våga sig tillbaka nästa vecka. Jag och Jenny unnade oss med en jättegod middag efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0