Konst

Idag träffade jag Izabella och Cecilia vid Musée D'Orsay. Vi gick runt därinne bland alla vackra tavlor och statyer och försökte tolka vad konstnären hade försökt visa genom att måla på ett visst sätt. Gick väl sådär kan jag erkänna och det vore så mycket roligare att gå på muséeum om man faktiskt kunde någonting om konst och symbolik. Efteråt åkte vi en sväng till Boulogneskogen och åt våran medhavda lunch.

Man fick inte ta bilder inne på muséet men när jag var där för  några år sedan gjorde jag det så ni får de de bilderna istället.



Byggnaden är en gammal tågstation och är helt fantastiskt vacker. Finns som ett lugn härinne som man inte känner på tex Louvre, där är det bara alldeles för mycket tavlor och saker som händer på samma gång.



Gillar den här tavlan väldigt mycket av någon anledning. Den är lite annorlunda och har så vackra färger.



Lika förvånad som jag blev förra gången jag såg den här statyn blev jag idag också. Hur har de lyckats skapa den? Hur kan en staty i sten ha olika färger och lager?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0