Packåsna


Torsdag idag, vilket innebär skola för mig. Börjar dagen med en konferense som de kallar det. Så konferense betyder alltså att en gammal man som nästan verkar full står och pekar på saker och frågar vad det är. Efter att också ha sett samma bit av en film och fått handlingen förklarad ännu en gång var det bara att snabbt gå iväg till nästa. Som tur är är våran andra lärare mycket bättre.
Kom hem runt 2 och försökte få tiden att gå genom att titta på kungarna av Tylösand. Helt sjukt program och man borde väl egentligen tycka att det är helt meningslöst att kolla på det men jag tycker det är väldigt underhållande. Kanske lite pinsamt för deltagarna efter programmet men de har ju ställt upp på av vara med i tv så. Vid halv fem hämtade jag upp killen från hans skola, judo och dans väntade denna eftermiddag. Så det var bara att skynda hem oc
h byta ryggsäckar och packa ner läxorna för att sedan bege sig till tjejens skola för att hämta upp henne. Jag måste ha sett lite rolig ut när jag bar på min väska, barnens två värskor, en tröja, en väst och en massa teckningar. 

Blir ofta förvånad över de franska systemet, igår vid tjugo i sju på  kvällen tar pappan på sig jackan för att gå ut. Jag frågar var han ska och han svarar att han ska till tandläkaren. Han förstog inte alls att jag blev förvånad utan ryckte bara på axlarna.







Några bilder tagna där jag bor. Som man ser på bilden här längs ner är många av husen byggda så att man bara ska Se dem framifrån, konstigt att man vill bygga huset så tycker jag. Enligt pappan i familjen var det för att spara pengar, kan det finnas nån annan anledning?


Kommentarer
Postat av: Jenny

i want that car! ser skitmysig ut :D haha

2010-10-08 @ 08:57:13
URL: http://jennyaparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0