Svenska kyrkan


Började min dag med en kort springtur i parken och en lång dusch efter det. Känner ibland att jag behöver den tiden för mig själv ibland eftersom det händer så mycket saker här. Är skönt att bara göra ingenting och hinna fundera lite. Runt klockan två gick jag mot tåget för att sedan träffa Cornelia, Cecilia och Izabella vid Svenska kyrkan. Måste säga att jag var väldigt skeptisk först men när vi kom dit var det väldigt mysigt och de hade bra information för den som är ny i Staden. Vi blev också bjudna på kanelbullar! Köpte också en bok på svenska där för 1 euro, Djävulen och fröken Prym av Paulo Coeloho. Läste hans bok alkemisten precis innan jag åkte ner hit och jag älskade den! Hoppas den här kommer vara lika bra för behöver verkligen en ny bok att läsa på metron. Efter vi hade varit i kyrkan tog jag och Izabella metron till Champs elysee och satte oss och tog en drink och bara pratade. Brevid oss satt en super härlig kvinna som började prata med oss om allt möjligt. Älskar de där stunderna när man har möjlighet att få tips om staden från lokalbefolkningen eller när folk bara tar sig tid för att prata med en, även fast man är en total främling.

När jag kom hem hade min familj lagat pumpasoppa och paj och i ugnen fanns rostade kastanjer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0