Barnvakt, hemmakväll och salsa


Har inte haft något internattt så har inte kunnat uppdatera om vad jag har gjort i helgen.
Helgen började med att jag var barnvakt på fredagkväll medan jag på lördagen begav mig till Les Halles för att träffa Jenny och Cornelia. VI hade tänkt gå runt  och bara se hur det ser ut där för vi har nästan inte spenaderat någon tid i det området. När vi kommer dit regnar det och känns väldigt grått och trist så vi stannar inne i köpcentret som finns där. Corneli köpte en jättefin jacka och en supermysig halsduk. Hade också gärna köpte den men ska försöka hålla mig ifrån at köpa en halsduk till mina föräldrar fakiskt kommer hit med en. Kvällen spenderades hemma hos Jenny och vi lagade mat, färgade håret och kollade på film. Hade en superskön kväll med flera gals vin och trevligt sällskap!
På söndagen gav jag mig iväg till Barrio Latino för att gå på deras kurs som började vi halv 3. Lärde mig ännu några nya danssteg och läraren var jätterolig och fick alla deltagarna att skratta. Efter kursen gick jag och Jenny snabbt och köpte varsin macka så vi skulle få engergi och fortsätta dansa. Vid 8 sprag jag till metron för klockan kvart i nio var jag tvungen att vara hemma och vara barnvakt. Prick kvart i kommer jag inspringande med andan i halsen!
Att gå och dansa salsa blir roligare för varje gång eftersom jag hela tiden lär mig nya steg och vågar slappna av lite. Klassen på dansarna är så himla hög på barrio latino och ibland är det så skönt att bara ta en paus och sitta och titta på de fantastiskt dansarna. Ibland känner jag mig lite dum som är där och alla dansare tycker nog inte det är så roligt när de inser att de har bjudit upp en tjej som verkligen är nybörjare. Fast det är ju bra för mig att de bjuder upp så att de måste visa och lära mig hur jag ska göra. Vissa löser det hela med att i princip bara snurra på mig hela tiden och ett tag igår blev jag helt snurrig.
Måste snart ta och köpa ett par riktigt bra skor också så att jag orkar dansa hela kvällen. Igår hade jag lånat Jennys superhöga skor och jag domnade bort i fotsulorna efter några timmar och jag har inte riktigt fått tillbaka känseln ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0