Jeudi

Idag hade jag mina första franska lektioner. Det gick ganska bra tycker jag förutom att skolan hade gett oss fel instruktioner om var vi skulle vara. Så när jag kom till det klassrum där jag blivit tillsagd att gå var det en avancerad jornalistikkurs där. Bara att gå ut i regnet igen och gå tillbaka hela vägen och börja på nytt, med kartan i ena handen och lappen med addressen i andra! För tro inte att hela skolan ligger på samma ställe, nej det finns lokaler utspridda på 3-4 ställen. Men våran lärare var i alla fall väldigt rolig och det känns som jag nog kommer lära mig endel även fast det kändes lite lätt ibland.

Klockan 16.30 ska jag gå och hämta killen på hans skolan och sedan skynda oss till tjejnes skola för att där hämta upp henne och hennes kompis. Sedan är det bara att försöka skrika "alle, alle" så mycket det går så de förstår att vi har bråttom. Klockan 17.00 ska tjejerna ha hunnit byta om till danskläder och börja sin lektion och kl 17.30 börjar klillen sin judo. När vi väl har kommit hem från aktiviteterna gäller de att få dem i duschen, vilket alltid är ett problem. Pojken vill absolut inte och det kan ta länge innan man lyckats övertala honom. Ikväll ska jag också lägga barnen själv för mamman ska och simma med en kompis.

Längtar till imorgon för då blir det shopping med Jenny! La Fayette står på chemat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

har oxå gjort en blogg nu :D

2010-09-30 @ 15:13:04
URL: http://victoriaspelkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0