Sacré-Coeur


Igår träffade jag Mathilda och Cornelia för att gå på en marknad inna i Paris. Det ska tydligen vara den största marknaden i Frankrike men när vi kommer fram är den inte alls stor utan väldigt liten. Mannen som vi frågade om vägen måste ha trott att vi ville till en annan marknad. Efter att ha gått igenom de få stånden som fanns gick vi istället runt i kvarteren i området. Stället ligger inte jättecentralt och för en stund så känner man att det här är riktiga Paris, inga turister i närheten, affärer som säljer löshår och människor som grillar majs på gatorna. Jag hittar också en liten mysig affär som säljer turkiskt (tror jag) godis och bestämmer mig för att köpa några stycken. Efter det bar det av till Fransmännens egna McDonalds som heter Quiq. När vi har bestämt oss för att börja åka hem inser vi att vi är nära Sacre-Coeur så vi bestämmer oss för att gå dit. Väl där slås man av den vackra utsikten och framför allt alla hånglande par! Paris är värkligen kärlekens stad.




Mathilda och Cornelia framför Sacré-Coeur




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0