Ternes


Igår träffade jag Cecila vid metrostationen Ternes för att gå och köpa boken som vi ska ha i skolan, börjar nämligen på torsdag. Jag ser fram emot att få börja lära mig mer franska eftersom det kommer underlätta min vardag så himla mycket men samtidigt är jag lite nervös för det verkar väldigt seriöst.  På vägen till affären såg jag att kookai låg i närheten och tänkte ännu en gång på jackan som finns därinne så efter vi var klara med bokköpet begav vi oss dit för att prova jackan ännu en gång. När jag står där i provhytten så bestämmer jag mig, jag måste ju såklart köpa den här, har ju varit inne och provat den tre gånger nu!

Nu har jag precis kommit hem efter att ha gått en promenad i de vackra hästkvarteren här i staden. Där finns det stall lite var som helst och det är inga vanliga stall som man har i sverige utan det är som en vanligt gård med ett bostadshus och sen har dom uteboxar för hästarna, har däremot inte sett en enda hage än. Istället för trottoarer längs vägarna är det sandvägar som folk kan rida på. Hade gärna bott i det området istället så jag skulle kunna få se hästarna varje dag, men tror jag ska försöka ta kontakt med nån hästägare lite senare och fråga om de behöver hjälp.

Kommentarer
Postat av: M

Du måste ju lägga upp bilder på jackan och den där secondhand väskan som du pratade om, jag vill se!

2010-09-29 @ 11:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0