Måndag, tisdag, onsdag, torsdag




I måndags besökte jag en park men Izabella och Ellinoora

parken heter Parc des Buttes-Chaumont. Det var en otroligt vacker park och jag tycker absolut det är värt att åka dit.

I en sådan här härlig sluttning satt vi och hade en liten picknick. Ellinoora hade gjort supergoda minipizzor och jag och izabella hade köpt massa frukt.


I tisdags spreng jag lite på stan med Izabella som försökte vårshoppa lite. Vi satt också på ett mysigt och lungt ställe i närheten av Hotel du Ville och fikade. På kvällen skulle jag träffa en av mina amerikanska vänner. Jag hade lite tid över innan jag skulle träffa henne så jag gick in på Fnac och köpte mig en ny bok eftersom jag den morgonen läst ut den andra Harry Potter boken. Blev den första boken i serien skriven av Jean M. Auel. Har läst alla böckerna i den serien på svenska förut utom den första, tänte därför testa läsa den på franska och se hur det går.


I onsdags var jag och Ellinoora kulturella och gick till Palais du Tokyo där man kan titta på modern konst. Fanns många tavlor i stilen kubism. Vi såg också en tavla målad av Picasso som vi inte alls kunde förstå oss på. Efter en eftermiddag av konst blev vi både trötta och hungriga så vi tog metron till Bastille och käkade asiatisk mat och fikade på Starbucks.

Igår träffade jag Jenny och Cornelia för att äta lunch. Blev sushi på en restaurang vid Les Halles. Efteråt åkte jag och Jenny vidare för att gå på bio. Jag hade inte fått upp min plånbok när vi kom fram till kassan så Jenny betalade för mig. Jag sa att jag kunde ju köpa lite godis åt oss för att betala tillbaka lite av vad biljetten kostade. När jag kom fram till disken med mitt lösgodis och en flaska vatten blev jag först helt ställd men detalade ändå snällt vad det kostade. Jag kan ju säga att jag aldrig mer köper godis på en fransk bio igen!

Såhär lite godis och en flaska vatten fick jag för över 11 euro. 11 euro!! rena rånet för en au pair.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0