Idag blev jag mamma


Stog inne i badrummet när tjejen badade när jag plötsligt hör hur hon kallar mig mamma. Säger ingenting först för jag vet att hon har råkat sagt fel förut men denna gång fortsätter hon bara. Mamma, mamma, mamma ropar hon högt till mig där jag står och tittar på henne...Amanda heter jag försöker jag förklara. Hon tittar tillbaka på mig och säger att hon har två mammor, en amandamamma och en vanlig mamma. Tydligen är amandamamma hennes första mamma också.

Jag inser att jag har saknat barnen när det varit ifrån mig två veckor, tänk då när man har sina egna barn. Vilken känsla de måste vara.
Idag pratade vi också om en avslutningsfest i skolan som ska vara den 18 juni och jag förklarade att jag skulle åka hem några dagar då men komma tillbaka och stanna ca 2 veckor till innan min tid var slut. Barnen kollade på mig med ledsna miner och sa att de inte alls ville att jag skulle åka! Kommer säker bli jobbigt på slutet när man fakiskt inser att man kanske aldrig mer kommer få se de här barnen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0