Solen ger mig hopp

Slutade nrunt 20.00 igår och gick dirket iväg till resturangen för att träffa de andra au pairerna. När jag kom dit hade de flesta redan ätit eller börjat äta. Det bjöds på buffé och jag kände att jag ju var tvungen att få valuta för pengarna, ångrade mig däremot lite senare när jag var tvungen att gå hem. Men oj så gott det var, tog till och med om på efterrätten!

Imorse när jag vaknade upp var jag så trött men släpade mig upp i alla fall för att äta frukost med familjen. Funderade en liten stund på om jag skulle stanna hemma och strunta i lektionen, men är det något mina föräldrar lärt mig så är det att man nästan aldrig är för sjuk för att gå dit! Så bara att försöka sminka bort tröttheten och sätta sig på tåget.
Nu vaknade jag precis upp efter att ha sovit en liten stund. När jag ställde mig upp och tittade ut genom fönstret såg jag solen! Tänkt att lite sol kan får en på så bra humör helt plötsligt.

Nu känns det inte lika tungt att måsta sitta barnvakt även ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0