Mörkrets furste är en gentleman

Denna helg har varit lugn och det har inte alls hänt mycket för min del, ungeför som de flesta helger nu har varit. Ska försöka få ändring på det när jag känner mig helt frisk.
Hade ändå en väldigt skön lördag som började med ett museeums besök. Jag, Jenny, Cecilia och Izabella träffades vid Les Halles och gick till Centre du Pompido som har modern konst. Mycket trevlig och intressant tyckte jag att det var och jag ska nog snart gå dit igen och titta färdigt på deras ordinarie utställning.
Efteråt följde jag med Jenny för att kolla på en simmtävling som var i simhallen Olympic i Saint-Germain. Jag kunde ju inte riktigt säga nej till att få sitta och kolla in snygga simmare i några timmar! 
På kvällen lagade vi middag hemma hos henne som bestog av nudlar och kyckling i cocosmjölk men chili, ingefära och lime. Deras katt var väldigt förtjust i nudlarna och försökte hela kvällen äta nudlar som hade blivit kvar i durkslaget, på något sätt lyckades katten också slänga upp en av nudlarna så den hamnade på väggen.

Söndagen spenderades i sängen med en av de bärsta böckerna jag läst på länge. Förstår inte varför jag inte läser romantiska böcker oftare, det är ju så härligt!

Hon vandrar i skönhet, lik natten
med dess molnfria nejder och stjärnbeströdda skyar;
Och allt det bästa av mörker och ljus 
förenas i hennes anlete och hennes ögon
 
Byron

Det var sol igår för första gången på flera veckor känns det som, så jag gick en prommenad i parken för att njuta av det fina vädret. Det var fint och klart men väldigt kallt.



När jag gick runt bland de finna husen som ligger nära parken här på bilden råkade jag mellan två hus sen en väldigt intressant fasad och var tvungen att gå fram och titta:


Kommentarer
Postat av: Sophie

Romantiken är verkligen en härlig epok inom litteraturen ;D

Skönt med sol! Här har det också varit jättefint, åtminstone igår - sol och ca 3 plus!

Kram!

2011-01-31 @ 11:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0