Besök ifrån Åland


I helgen har jag varit dålig med att uppdatera men det är så att i fredags kom min mormor och hennes man och hälsade på mig! Vi började deras semester med att gå till ett creperi som ligger här i min stad. Vi fick supergoda Galetter och drack cider till det som man tydligen skulle göra. Lördagen spenderades inne i Paris där vi kollade in Sacre Coeur och parken som ligger vid Louvren. På kvällen åkte vi till ett mysigt område som ligger på metro 7. Man går av vid en hållplats som heter Place Monges. Vi åt jättegod mat på en indisk restaureng, blev nanbröd, räkor i kormasås och indisk öl. På söndagen bsökte vi ett museum sm heter Orageriet där man kan kolla på monets stora näckrostavlor. Jag hade ännu inte varit där så det var väldigt roligt också för mig att få se. På ettermiddagen gick vi till en kyrka om heter Madeleine och som ligger nära place de la Concorde. På måndagen tog vi det ganska lungt, de var på en busstur medan jag var i skolan och sedan lunchade vi tillsammans. På eftermiddagen förljde de med och hämtade barnen, tjejen var som vanligt väldigt blyg som hon är när hon träffar nya människor. På kvällen åt vi mat på hotelet och satt och prata innan vi var tvungna att säga hejdå och godnatt.



Tack för en trevlig helg mormor och Boo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0