Jag och Döden


Idag åkte jag ensam till Katakomberna som ligger här i Paris. Jag har länge velat åka men det har aldrig blivit av men idag så bestämde jag mig. När jag kom dit ville jag vända på en gång för jag möttes av en gigantiskt lång kö men ändrade mig för jag var ju ändå där. Som tur var behövde jag inte vänta mer än ca 40 minuter innan jag kunde köpa min biljett. Nu var det bara att börja gå de 300 trappstegen som ledde ner till gångarna. Väl under jorden kom man till en smal gång med lågt i tak, jag dröjde mig kvar och väntade på en grupp människor som var efter mig för att slippa gi in där helt ensam. Luften var fuktig och det var bara några få lämpor som lyste upp utrymmet. En tjej framför mig fick plötsligt lite panik, hon började gråta och de var tvungna att vända för att gå ut. Gången ringlade sig fram och snart började den slutta. Snart kom man fram till det första rummet med skelett, jag tyckte först att det var lite obehagligt, inte alls farligt men det känndes konstigt att gå där bland hundratals skelett som någon gång har varit människor precis som jag. Jag passerade vägg efter vägg med staplade ben och det känndes lite överväldigandet att det vekligen var så många som fanns där nere under Paris gator.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0