I dont want to fight any more..


Första onsdagen efter lovet, ligger utmattad i sängen och orkar inte göra klart läxan eller öva på glosorna som jag och Jenny ska förhöra på fredag.
Anledningen till att min hjärna känns lite slutkörd är för att jag har tagit hand om fyra barn idag. Mina två plus varsin kompis till dem. Såklart vill ju alla göra olika saker och att försöka medla med barn på franska känns inte alltid som det lättaste. Pojkarna ville gå till parken medan tjejerna ville stanna i trädgården och problemet är ju att jag bara är en person..och jag är inte så lätt att dela på. Hur som helst gick vi efter mycket om och men till parken, två med cykel och två med varsin trotinette?(sparkcykel). Eftersom en av tjejerna hade cykel och den andra trotinette höll de på och bytte hela tiden efter vägen. Tjejens kompis och min kille började också bråka. Tydligen tyckte hon att han hade slagit henne på fingrarna medan han sa att han absolut inte hade gjort det. Hur löser men en sådan konflikt? Jag lyckades inte så bra tror jag.

Snart ska jag gå och lägga mig så jag orkar med skolan imorgon, lite sömn känns välbehövligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0