Så nu då, är terrorhoten över`?


Jag antar att alla vid den här laget redan känner till Osama Bin Ladins död. En död som enligt USA skulle kunna vara slutet på terroristhotet. Men vad betyder hans död egentligen för världen?

Den som står som vinnare efter den här händelsen är den mannen som godkände hans död, Barack Obama. Han är den som vinner mest på hanns död iform av det stöd han kommer få ifrån USA:s befolkning. Att denne Obama som varit en sådan stak symbol för att världen äntligen kankse kan börja förändras har själv godkännt ett dödande lika makabert som någonting Bin Ladin själv kanske kunde ha gjort, dödat någon med några skott i huvudet. Varför inte visa upp att USA inte tollerar att man dödar folk utan rättegång och att man inte heller beter sig på det här sättet. För i mina ögon är USA i detta hänseende på deras nivå. Det räcker inte att man anser att man är världspolis för att ha rätten att döda någon.

Och är det inte sorgligt hur Amerikanarna ännu en gång har sjunkigt i mina ögon, att de inte riktit förstår samanhanget utan blåögt ser detta som en seger. En seger som tydligen är värd att fira ute på gatorna genom att sjunga och elda upp bilder på terrorledaren.
Jag säger inte att jag inte tycker dåligt att de äntligen har fått ett slut men jag tycker absolut att det har hanterats på fel sätt och jag tror att hela världen snart kommer få ta konsekvenserna av USA:s dåliga hanterande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0