Samdi le 7 mai

Började min dag med att följa med familjen och titta på pojkens cirkusuppvisning. Hans klass plus en parallelklass har nämligen haft cirkus i skolan hela veckan och idag var det dags att visa upp för föräldrarna vad de hade lärt sig. Och OJ så duktiga de var! Vi fick se allt från trampetsister, akrobater, jonglörer, ballerinor till clowner.

Åkte in själv till Paris senare på dagen eftersom det verkar som alla andra au pairer har vänner här och hälsar på den här helgen. Satte mig i en solstol i Tulliers och läste i min roman på franska som har över 500 sidor, jag är inte så säker påatt jag kommer orka läsa den till slutet men jag ska verkligen försöka. När jag satt där i godan ro och solar och läser hör jag plötsligt hur någon skriker bakom min rygg, jag hoppar till och fram kommer JENNY! Hon och hennes vän hade varit ute och gått och sett hur jag satt där, otroligt hur man kan springa på varandra på det där sättet. Fast sen satt jag ju på ett av de mest turistiga ställena i hela paris, vid en fontän som ligger mellan Champs Elysée och Louvren så chansen kanske ökar väldigt mycket.

Idag har det varit fantastiskt varmt, kändes som det var runt 30 grader ungefär. Så att sitta vid fontänen var fantastiskt skönt, något som däremot inte var lika skönt var när jag skulle åka hem och hoppade på ett tåg som känndes som det kokade och som var fullt av människor. Men jag är tacksam för värmen och jag ska absolut inte klaga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0